29 Ocak 2017 Pazar

Tespihi pembe ve fötr şapkası ile Ağrının ilk kadın muhtarı Azize Atlı



Azize Atlı kendisine biçilmiş olan toplum bakışındaki reddetmiş yüzlerce kadınlarımızdan birisi sadece 60 senelik ömrünü erk tahakkümüne karşı sadece kendisinin yaşama mücadelesi kurma yolunda olan muhtar feodal yapılandırmaya başkaldırmıştır. Erkeklerin akıllı ve kurnaz davranışlarının üzerine kurulmuş düzenini bozarak kadınların hukuklarına göre bir yaşam tarzı kuracağız diye sözlerde bulunuyor.
Öncelik olarak fötr şapkası ve elinde çektiği pembe renkteki tesbihi deriden ceketi ile erkek görünümünde olduğunu ise şu şekilde açıklıyor.
"  Kendimi var olan erkek egemenliği düzenlerinden ve kötü olaylardan sakınmak amaçlı istemeye istemeye erkek görünümünde oldum. Atımla belimde hep silahım oldu. Görev aldığım köylerde hiç kimse benim kadın olduğumu anlamadı. Ve kadınlar ilginç ama beni erkek sanarak aşık bile oldular bana. Bizim içinde bulunduğumuz şartlar ve mekanlarda kadın evden çıkmaz çalışamaz bende bunlardan yola çıkarak kendimi erkeğe benzeterek bir kadın olarak ayakta kalmayı başardım.

Çok sık şekilde kadın kısmı tek başıma hiç birşey yapamaz dediklerinde bende hırs yaptım ve köyde senelerdir yayla sorunu vardı ve ayrıca 50 senedir süren 3 tane davası vardı. Hani kendilerine çok güvenen erkekler bu sorunu bir türlü çözemediler. Ve Allah'ıma şükürler olsun ki ben bu sorunu çözdüm. Ve bize ait olan mezraları aldık. Ayrıca senelerdir topraklarımızdaki kullananlardan tazminat bile almadım. Ayrıca kadınların güçsüzlüğünü yargılayan erkekler kadınlığımın gücünü gördüler . Kadının aklı ve gücü tartışılmaz . Beni yolda çeviren kadınlar ise hocam sizinle gurur duyuyoruz derler. Sen bize cesaret verdin. Erkeklerin yerine civar köylerde lise mezunu kadınlar var bir daha ki seçimlerde 25 tane kadın muhtar çıkartmak istiyorum . İnşallah  bunu da başaracağım dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder