28 Mart 2021 Pazar

3 Malzeme İle Pişi Tarifi







Oldum olası sabah kahvaltılarına önem veririm çok iyi hatırlıyorum ilkokula giderken annem çalıştığı için kahvaltıları yalnız yapardım. Hiç üşenmeden o yaşta kendime her sabah sofra hazırlardım özene bezene. Tabii pişi yapmazdım, o işler sonra ki dönemlerde başladı. Ben şimdi ki çocuklara şaşıyorum yemek yemeden güne başlıyorlar. Neyse çok konuşunca kendimi yaşlı hissediyorum evet efendim şimdi çok az malzeme ile kahvaltı veya beş çaylarının yanına nefis bir PİŞİ tarifimiz var. Bize gerekli olan un, yoğurt ve kabartma tozu. Çok az malzeme ile yapacağınız, mayasız, puf puf bir hamur kızartması tarifi...
 Malzemelerimiz:
1 su bardağı, yoğurt
2 su bardağı, un
1 paket, kabartma tozu
Bir kapta tüm malzemeyi buluşturup ele yapışmayan bir hamur elde edin. Daha sonra unlu tezgahta 1 cm kalınlığında açalım, resimde görüldüğü gibi bardak veya kalıp yardımı ile daireler çıkaralım. Ortalarına peynir koyup yarım ay şeklinde kapatalım. Ve kızgın yağda önlü arkalı kızartalım.



Tarif 2

Kabartma tozlu pişi tarifi için malzemeler elimizin altındaki malzemeler yoğurt her evde bulunur. 1/2 su bardağı yoğurt  (yarım bardak) 1 adet yumurta, 1/3 su bardağı ( çeyrek bardak) sıvıyağ ben zeytinyağı kullandım. Kabartma tozu ( bir paket) , tuz aldığı kadar un. 


Hazırlanması

Hamuru hazırlamak için derin kapta yağı, yumurtayı, yoğurdu ve kabartma tozunu karıştıralım.
Üzerine unu azar azar un ilave edelim. Ele yapışmayan bir hamur elde edelim, hamuru ikiye ayıralım , İnce açıp bıçakla kesip kızartalım. Üzerine dinlerseniz pudra şekeri serperek servis edin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder