23 Eylül 2016 Cuma

İçli Patlıcan Turşusu

Annem küçükken kışlık malzemeler alır ben ise ne işe yaradığını bile bilmeden incelerdim Zamanla bana faydası dokunacağını aklımdan bile geçiremezdim. İki gün önce içli patlıcan turşusunu hazırladım ve benim yaşadığım duyguları Onunda yaşamasını istedim ve ona bu mükemmel unutulmaz lezzeti tattırdım . Sizlerde deneyin inan biz sıra beklerdik annem içinden haşlamamış patlıcanlara sarıp verecek bize diye bu muhteşem turşu tarifene buyurun hanımlar...

İçli patlıcan turşusu


Gerekli malzeme listesi

Beş kg orta boy ve düz patlıcan
Bir kg domates
Yarım bağ maydanoz
Üç baş sarımsak
Limon tuzu
Kaya tuzu
Sirke
Bir kase kadar cin biberi
Normal sivri biber
patlican-tursusu

Hazırlanışı


İlk önce tuzlu suya patlıcanları alacalı doğrayalım ve bir derin tencereye su koyalım ve patlıcanlarımızı biraz sert kalacak şekilde haşlayalım. Eritmemeye dikkat edelim. Kaynattığımız patlıcanları hemen soğuk suya alalım biz buna şoklama diyoruz patlıcanları bu şekilde hallettikten sonra diğer taraftan derin bir kaba domatesleri çok küçük olmayacak şekilde doğrayalım ardından sarımsakları cin biberini maydanozunuza doğrayıp domatese ilave edelim. Sirke ve tuzunu da atalım turşu içimizi karıştıralım ve hazır hale getirelim. Turşu hazırlayacağımız kavanozu da hazır hale getirelim sarımsaklarımız da hazırlayalım. Kaynattığımız patlıcanları karnıyarık ta hazırladığımız gibi ortalarını elimizle yırtmadan açalım ve hazırlanan turşu içimizi dolduralım. Ve kavon0za sıralı bir şekilde dizelim, bütün patlıcanları bu şekilde dolduralım. Aralarına sarımsak ve cin biberlerini serpiştirelim . Bu şekilde kavanozu dolduralım. En üstüne ben kırmızı domates koydum isteğe göre ilave ediniz.  Başka bir kapta sirke, limon tuzu, kaya tuzu, ve suyu turşu kavanozun boyutuna göre hazırlayın malzemeleri kendi isteğinize göre tatlandırabilirsiniz. Ve hazırlanan suyu da turşuya ilave edelim en üstüne ben yarım bağ maydanoz koydun isterseniz koymaya bilirdiniz.

Ağzını sıkıca kapatalım. Ve serin bir yerde saklayalım.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder