30 Eylül 2016 Cuma

Kızımı ben öldürmedim inanın diyen bir baba düşünün;

Yanık kitap kokusu bacımın kokusu yayıldı etrafa...😔

Kızımı ben öldürmedim inanın diyen bir baba düşünün;

Sabah seheri intihar etmiş kızım duymadıkta görmedikte anası uyandırmak için odasına vardığında kendini astığını görmüş. Biz fakir insanlarız yinede hiç bir şeyden geri koymadım günün her günü aş yapılır bu evde bayram seyran üstlerine başlarına alırım. Okuyacam dedi yok demedim. İsteseydim okutmazdım, hevesli dedim kırmadım babası olarak,  Liseyi bitirttim izin verdim. E daha ne olsun. Arada bir nasihat verirdim olacak o kadar. Onun iyi olması için arada bir dövdüm. Kızımı severdim de ama pek sohbet etmezdim. Oda etmezdi . Anası var bacısı var bir sıkıntısı olduğunda onlarla konuşuyordur . Ben namazını kılan bir adamım bize uymaz arkadaş ortamı olsun çevre yapsın haaa genç kızdır özenir ama gereği bana düşer gereği neyse yapmışımdır. Bir ara çalışmak istedi zamane belli ne iş yapacak ki korudum kızımı ben baba olarak. Kızımı kolladıysam bu ne zamandır baskı oldu adı yazısı kaderi buymuş Allah mekanını cennet eylesin .

kizimi-ben-oldurmedim-inanin-diyen-bir-baba

Ben anayım ciğerim yanıyor...

Neden yapar ki böyle bir şey inanın bilmem ev işlerini sevmezdi benim kız yemek yapmak ütü hiç beceremezdi zaten gözleri dışarıda demek istemem ama olmayacak işleri düşünür dururdu okumak istedi çalışmak istedi. Nerede okuyacaktı ki nerede çalışacaktı ki? Bir sıra tuhafiye işine girdi buna laf atmışlar.
Evet dövdüm kızımı ama her şey onun iyiliği içindi işsizlik düzenimi ne protestoya gidivermiş bir keresinde babayla abinin kan beynine hopladı. Onlar dönerken kapandım kızımın üzerine her yeri yara bereydi. Baskı yaptım kızıma yapmadım desem yalan olur.odasına kapattım. Ama neden ? Evlenip yuva kursun diye istemezdim ben anneyim sonunun böyle olmasını. Kaderi böyle yazılmış toprağı bol olur inşallah...

kizimi-ben-oldurmedim-inanin-diyen-bir-baba

Abisiyim ben...

Bacımdır hayırlı anılması lazımdır. Tertemiz bir içi vardı saygılı biriydi amma fikirleri bana zıttı. Pek belli etmesede asiydi bacım. Mahallede bir adam kedi tekmeledi diye adamın üzerine saldırdı kız başına. Dövmedim desem yalan olur ama her şey iyiliği için.. bir gün sinemaya gitmiş bu öğrendim bir sanat filmiymiş işte herkes bir hafta onun dedikodusunu yaptı buralarda . Namusumuzu beş para etti . Haaaa cezasını kesmedim mi abisi olarak evet kestim ama hep iyiliği için . Hanım hanımcık olsun çocukları olsun istediğimden . Hiç kimseyi beğenmedi kız kurusu oldu çıktı başımıza . Ama iyiydi bacım hiç iyi olmadı intihar etmesi. Büyük günah işledi Allah affetsin.

 

Ablası olarak en iyi onu ben anlardım ..

Bütün derdini içini bana anlatırdı. Konuşurken tuhaf olurdu bazen kendi ayaklarımın üzerinde durulan derdi kimse beni ezemez derdi . Kendime hakim olamadım bir keresinde dövdüm onu neden başına kötü birşey gelmesin diye. Hep iyiliği için. Evlenmezmiş tek yaşayacakmış , eğer kendinin sevdiği saygı duyan birini bulursa evlenecekmiş .
Eve gizli gizli kitaplar getirirdi . Bakardım ama anlamazdım. Aslında bacım iyi biriydi . Belkide iyi birşeyler yapmaktı amacı işte bilmiyorumki bizim namusumuza sığmaz böyle şeyler . Ama namussuz değildi. Öldü sonuçta evdeki elbiseleri eşyaları attılar annemler . Kitaplarını yaktılar sobanın içinde .
Her yeri yanmış kitap kokusu sardı işte o kokunun içinde kardeşimin kokusu yayıldı öyle hissediverdim. Kitaplar kardeşim gibi koktular. İki kitabını saklamıştım . Cengiz Aytmatov ilköğretmenim birde Aziz Nesin adama şeytan derler ama kardeşim şeytana tapanlardan değildi . Benim bacım okuduysa vardır bir bildiği insanlar uyanıyor kitabın adı . İnanın kardeşimi çok özlüyorum. Feminist mi kominist mi bilmiyom ama günahkar olsa da cesurdu benim bacım saftı kardeşim bağrıma basamadan gitti bacım onun yerine bu iki kitabı basıyorum geceleri mekanı cennet olsun bacımın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder