30 Eylül 2016 Cuma

Pratik Ispanaklı Börek Tarifi

Börek denilince dayanamıyorum . Yorgun bile olsam canım istesin yeter hiç erinmeden börek yaparım . Yine canımın börek çekesi geldi inanın erinmiyorum ve mutfağa daldım. Ispanaklı börek yapacağım yazdan difrize attığım ıspanaklarla . Çok iyi oluyor . Sizlerde deneyin hanımlar süper bir lezzet.

Ispanaklı Börek


Gerekli malzeme listesi

Üç tane yumurta
Bir çay bardağı sıvı yağ
İki buçuk yemek kaşığı yoğurt
Yarım kg ıspanak
250 gr beyaz peynir ( çeşidi size kalmış)
15 tane yeşil zeytin ( siyah zeytinde olabilir)
Yedi tane kurutulmuş domates
Bir tane kapya biber
İki su bardağı un
Bir paket kabartma tozu
Tuz , pul biber
Üzeri için susam
pratik-ispanakli-borek-tarifi-resmi

Pratik Ispanaklı Börek Tarifi


Öncelikle en başta kuru domatesleri yumuşaması için sıcak suda beklemeye alınır.
Diğer taraftan bir yoğurma kabına yumurtayı kırıp çırpalım ardından içine yoğurt ve yağ eklenip çırpma işlemine devam edilir. Kabartma tozu ve unda eklenir karıştırılır. Dilimlenen zeytinler peynir doğranmış domatesler baharat ve tuzu hamurunuza ekleyin ve iyice karıştırın. Karışımın içine en son yıkanıp sıkılan ıspanaklar eklenir ve yine kaşık yardımı İle karıştırın. Ve margarinle yağlanmış bir tepsi olabilir bolcam yada kelepçeli kek kalıbı olabilir ben kelepçeli kek kalıbına döktüm, içersine sökün hamurunuzu ve üzerini düzeltin önceden ısıttığımız 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin . Ilıyınca servise alın.
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder