8 Aralık 2016 Perşembe

Ev Dekorasyonunda Aksesuarların Dayanılmaz Ağırlığı

Bir çoğumuz aksesuarları önemsiz bir ayrıntı gibi görürüz ama hata yaparız. Sonra birbirine uymayan dekorasyon gafları çıkar ortaya. Aksesuarlara şöyle bakmalıyız " minimal eşyalar" dır aksesuarlar. Çünkü o küçük dokunuşla mucize bir görüntü yakalayabilirsiniz.

Ben biraz abartacağım, önce aksesuar sonra eşya diyorum. Katıldığım turlardan bir çok şey almışımdır ama sonra gelince nereye koyacağımı şaşırdım. Çünkü evimin hiç bir yeri aldığım aksesuara uygun olmadığını açıkladım kendime dürüstçe. Denemedim mi denedim, evim teşhir salonuna benzedi. Hemen kaldırdım aldığım Osmanlı figürlü tabloyu.

Bu yüzden sadece uygun fiyatta olması veya çok beğenmeniz almanız için bir neden olmamalı. Önce kullanabilir miyim diye düşünün, Mardin'den aldığım gümüş aksesuarlarım için özel bir köşe yaptım örneğin. Yazımın başlarında yazdığım gibi önce aksesuar sonra eşya veya uygun bir atmosfer yaratma. Ev stilinize uyması ilk şart, çünkü unutmamak gerekir ki aldığınız aksesuar kullanıldığı ortamın görselliğini artırması açısından büyük önem taşır.

Örneğin bu oda spor bir tarzda dekora edilmiş, renkli bir tarzı var. Siz şimdi bu oda dekorasyonuna Osmanlı motifli bir tablo asarsanız, çok sırıtacak ve uygun olmayacaktır.



İskandinav tarzı dekore edilmiş bu stile de pek uygun olmayacaktır. Evet belki Osmanlı motifli ürünleri çok beğeniyor olabilirsiniz ama dediğim gibi bir ortam yaratarak kullanmanız daha doğru olacaktır.


Belki de en çok aksesuarı mutfaklarda kullanıyoruz, bence de en çok mutfaklara yakışıyor aksesuarlar. Mutfağınız büyükse, kasalardan yapılan bu raf çok şık duracaktır. Rengini siz belirleyin, aksesuarları da daha sonra alırsınız.

Tahta (ahşap) mutfak eşyaları için bir köşe yapmanız hem görsel acıdan güzel duracaktır hemde elinizin altında olacaktır.

Evin en çok kullanılan yeri, mutfaklardan sonra banyolardır. Banyo ne kadar tertipli ise o kadar çok işe yarar diye düşünen kadınlardanım. Banyoya girdiğim zaman ilk önce uyum isterim, sonra da tertip. Çünkü günün yorgunluğunu atmanın ilk adımı banyolardan geçiyor. Banyo aksesuarları da önemli bu aşamada, çok yormayacak aksesuarları tercih etmeniz yerinde bir karar olacaktır. Kırmızı rengi banyoya hep yakıştırmışımdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder