4 Aralık 2016 Pazar

Urfa Ağzı Acık Tarifi



Yöresel tariflerimiz tam gaz devam ediyor. Urfa'nın Ağzı Acık Tarifi paylaşıyoruz. Urfa mutfağından daha çok tariflerimiz olacak, önce ben tadacağım ve size ulaştıracağım kısmet oldukça. Sırada, Bayat ekmek sıkması, Şanlıurfa Borani, Urfa Dövmeç Tarifi yolda..Sevgili arkadaşım Fatma'nın ellerine sağlık, sürekli hani bana caya gelecektin der bende en kısa zamanda tatlım derim. Ancak iş güç derken gün yetmez bana. Ama artık gözümde tütüyordu, ben aradım sana bir çay içimlik geliyorum dedim. Arkadaşıma gittiğimde tam bir ziyafet sofrası ile karşılaştım. Ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel olmuştu. Tarife geçelim artık, kolay gelsin..Öptümmm 💋



Hamur Malzeme Listesi 

Un (1 kilo)
67 gram Sıvıyağ (1 çay bardağı)
Yoğurt (1,5 çay kaşığı)
Kabartma tozu ( 1 paket)
Tuz
Su
İç malzemesi

Kıyma (dana yarım kilo)
18 gram (2 yemek kaşığı) un
Bir kuru soğan
1 tane yumurta
tuz, pul biber, kişniş, kimyon, karabiber, tarcın ve karanfil.
Börekleri kızartmak için, sıvıyağı

Urfa Ağzı Acık Tarifi

Öncelikle iç harcını hazırlayalım, bir kaba kıymayı alalım ortasını havuz gibi açalım. İçine yumurtayı kıralım, baharatları ekleyelim, tuz ve unu da ekleyip ayrı bir yerde rende yaptığınız soğanın suyunu sıkıp içine ilave edelim. Tüm malzemeyi yoğuralım tıpkı köfte yoğurur gibi. Hazırladığımız harcın ağzını kapatalım bir kenara alalım. Sıra hamurunu yoğurmaya geldi, hamur yoğurma kabına önce sıvı malzemeleri koyalım şöyle bir elimizle karıştıralım üzerine tüz ve kabartma tozunu ekleyelim söyle bir karıştırıp unu azar azar ilave bu arada suyu da azar azar ilave edelim. Kıvama gelince kıvamı orta yumuşaklıkta olması gerekiyor hamurun. Hamuru 10-15 dakika dinlendirip çok ince şekilde olmayacak şekilde açalım. Ağzı geniş kase yardımı ile hamurları keselim (yuvarlak) Kesilen yuvarlakların ortasına hazırladığımız iç malzemeyi koyalım ve kenarlarını kıvırarak şekil verelim. Daha sonra bol sıvıyağda arkalı önlü kızartalım. Kızartırken önce alt kısmını daha sonra acık kısmını kızartalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder