7 Aralık 2016 Çarşamba

Kombu Çayı Nasıl Yapılır



Kombu çayını duyanınız var mı? Bir doktor arkadaşım önerdi bana, hatta ilk mantarı o getirdi bana sağ olsun. Doktor önerisi olunca hemen yaptım, yaptıktan sonrada biraz araştırma yapmak istedim. Zaten arkadaşım verirken faydaları saymakla bitmez dedi. Alerji bünyeli olduğum için bana önermişti. Araştırmalarım sayesinde öğrendim ki gerçekten çok faydalı bir çay. Doğu Asya'da ortaya çıkmış tarihi bilinmemekte ancak, 19. yüzyılda yavaş yavaş Dünya'ya yayılmaya başlamış. Çayın içeriği bakteri ve mayalardan oluşmakta. Sürekli üreme eğilimi gösteren mantarı çay ve şekerden oluşan besleyici bir solüsyonun içinde tutmanız gerekiyor.
Gelelim bu çayın ne işe yaradığına:
Ömrü uzattığı söylenmekte
Deri üzerinde oluşan yaraların çabuk iyileşmesini sağlar
Tıpkı candida gibi mantar türü enfeksiyonlarda vücudunuzun savaşmasına yardımcıdır.
Menepozdaki kadınlar için iyi geldiği söylenmekte.
İçeriğindeki antivirütik ve antibiyotikler sayesinde, sık iltihabik sorun yaşayanlar için faydalı.
Sağlıklı pH dengesi kurar
Kan dolaşımına faydası vardır
Kalp ritmini düzenler
Kan şekerini sabitler.
Astımda, krizlerini giderir ve tedavi eder
Alerji bünyeli kişilerin alerjilerini azaltır zaman içinde tamamen gitmesini sağlar
Kanser hastalığına yakalanma riskinizi en aza indirir.
Serbest radikallerle savaşır, içeriğinde bulunan, Antioksidant nedeniyle.
Kombu çayı, ciltteki kahve rengi lekelere ve çillere iyi gelmektedir, kırışıklıklara da iyi geldiği söylenmektedir. Deriyi nemlendiri etkisi büyük orandadır. İçerek faydasını görebiliriz ama dilerseniz sürekli üreyen bir şey olduğu için elinizde eğer fazla mantar var ise blenderdan geçirilerek harika bir cilt bakım kremi elde edebilirsiniz. 
Harika bir antibakteriyel tabaka sağlamak isterseniz, spreyle ellerinize sıkabilirsiniz.
Hücre duvarının yeniden oluşumunu sağlar.

Kombu Çayı Nasıl Yapılır

3 kilo su çeşme suyu olmamalı, 3 kilo suyu bir tencereye alalım ocağın üzerine oturtalım tencereyi. Suyu kaynatalım, kaynayan suyun içine 1'5 su bardağı şekeri ilave edelim ve beş dakika daha kaynatılır. Ocağın üzerinden tencereyi alalım  ve üzerine 10 poşet cay ilave edilir demlenmeye bırakılır. 15 dakika sonra çayları içinden alalım, tahta kaşık kullanmamalısınız. Artık çayın hafif ılınmasını beklemek zorundayız, ılıkla soğuk arasına gelince bir cam kavanoz veya porselen bir kaba çayı alalım. Mantarı düz tarafı üste gelecek şekilde koyalım ve ağzını kağıt havlu ile kapatalım ve ağzına lastik geçirelim. Bir hafta bekletelim güneş ışığı almayan bir yerde. İçmede sınır tanımıyorum ben ama günde iki defa mutlaka çayını içiyorum. İçerken de hiç zorlanmayacağınız bir lezzeti var.




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder