3 Ekim 2016 Pazartesi

Helal olsun yaşadığı köyün duvarlarını sanatsal çalışmayla boyayan Nuran Erden.👏

Helal olsun yaşadığı köyün duvarlarını sanatsal çalışmayla boyayan Nuran Erden.👏

Yapmış olduğu sanatsal çalışmayla yaşadığı köyünü renklerle süsleyen Nuran Erden'e sosyal medyadan büyük ilgi.

helal-olsun
Bu fikrin nasıl doğduğu sorusuna "Resim yapmayı çok seviyorum. Daha önce sandalyeleri boyar değişik resimler çizer dururdum , eşyalar dar gelmeye başaladığında duvarlara yöneldim . Bunaldığım daraldığım zaman çiziyorum ve rahatlıyorum. Ne zaman moralim bozuk olsa daralsam soluğu bir duvarda alıyorum."

helal-olsun
Resim çizmek dışında başka ilgi alanlarının olup olmadığı sorusuna şu şekilde cevap veriyor.
"Ben 54 yaşındayım . Çobanlıkla uğraştım uzun süre ama artık tarımla uğraşıyorum. Zeytin ticareti yapıyor ve geçimimi bu şekilde karşılıyorum. Pazarda satış yapıyor ekmeğimi çıkartıyorum. Pazardaki işlerimi hallettikten sonra alıyorum elime fırçayı duvarları boyuyorum. Belki bir fotoğraf makinası alırsam ilerde fotoğrafta çekerim. Çünkü ona da ilgim var.

helal-olsun1
Peki köy halkının ilgisi ne yönde ?
İlk zamanlar yadırganıyordu. Şu an bir şey söylemiyorlar. Onlarda beğendiklerini söylüyorlar. Bazen ise sitemde bulunuyorlar. Bizimde evin duvarlarını çiz Nuran abla diyorlar. Şu koca köy istemedi benim çizimlerimi. Benim duvarımı boyama deyince ev seninse duvar benim diyordum. Ve çizmeyi bırakmadım. Bunun dışında ise hep olumluydu tepkileri.

helal-olsun2
Çizimlerinin çok başarılı olduğunu ve eğitim aldınız mı sorusuna ise şu şekilde cevap vermiş Nuran abla. Trakya üniversitesi halıcılık bölümünden mezunum. İki yıl üniversite okudum. Sergi açmak gibi bir amacınız var mı dendiğinde ise düşünmüyorum, sırf köyüne katkı için çiziyorum. Köyün tanınsın köyüme ziyaretçiler gelsin istiyorum. Belki daha sonra olabilir Dedi ."
Ne diyelim kendisini tebrik ediyor başarı onunla olsun diyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder