3 Ekim 2016 Pazartesi

Okullardaki 4+4+4 kaygı dolu düşünceleri haklı mı çıkartıyor?

Okullardaki 4+4+4 kaygı dolu düşünceleri haklı mı çıkartıyor?


Uygulama başaladığından beri 36.401 kız çocuğunun okula kayıt yapılmadığı meydana çıktı.
4+4+4 zorunlu eğitim sürecinin başlamasının ardından kız çocuklarının okula girmeyeceği ve sayılarının düşüreceği kaygıları haklı yöne çıkarttı.
Eğitim Sen sekreteri Ebru Yiğit 2014 senesinde orta öğrenimden mezun olan kız çocuklarının açık liselerde içinde olmak üzere hiç bir kurumda kayıt yapılmadığını bildirdi. Bir çok kız çocuğu sistemin dışına atıldı.
Ve en kötüsü ise düzenlenen bazı basın toplantılarında erken yaşta evliliklerinde artış gözlendi.
okullardaki-444-kaygi-dolu

Kız çocuklarının erken yaşta evlendirmeyi teşvik edici düzenlemelerin bu yıl içinde bir çok kızları eğitim sisteminin dışına attı. Milli Eğitim bu konuda sayıyı açıklamıyor.
İlköğretim yaşında olan ve okula devam etmeyen bir çok kız çocuğu sayılarının aynı şekilde erkek çocuklarının sayısından 600.000 fazla olduğu açıklandı. Son iki senede örgün eğitim sistemine devam etmeyen kız öğrencilerim dışarıda. Açık lisede okumakta olan öğrenci sayısına göre 458.000
Artış olduğu belirtildi.

Kademeli eğitim sisteminin dışındaki kız çocuklarının neler yaptıkları araştırılmıyor. MEB eğitimde kız öğrenci sayısının ne konumda olduğu açıklamasının yapılmaması ise kaygıları daha fazla artmasına sebep oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder