23 Kasım 2016 Çarşamba

Doğum sonrası Depresyona Dikkat.


Doğum sonrası yaşadığı duyguları, çok yalın bir şekilde dile getiren bir arkadaşımın ağzından doğum öncesi ve sonrası duygusal gel gitleri..
🔻
9 yıl önce Ankara'ya evlenip geldim. Senelerce aile ortamından uzak kalmama rağmen gurbete evlenip gelmek hayli zor oldu bana. Evliliğimizin ilk senesinde büyük kızımla evim taçlandı . Artık bende anneydim. Yalnız hayatıma bir ortak gelmişti.
Doğum yaptıktan sonra yakın bir çevremden bir bayan arkadaş bebeğini kaybetti. Çok fazla etkilendim o kadar çok etkilendim ki ikinci bir gebeliği zor düşündüm. Ancak benim prenses kızım haklı olarak kendisine bir kardeş istiyordu. Evet artık minik kızımın hayalleri gerçek olacaktı minik bir kahraman vardı karnımdaydı. Çevremde ve evdeki herkes bayram çoşkusu yaşıyor gibiydi. Ancak içimde kaygılar vardı. Başta eşim ve hekimim sayesinde mükemmel bir hamilelik geçirdim. Ailem yanımdaydı, daha başka ne isteyebilirdim ki. O beklenen harika an gelmişti doğum anı başlamıştı.
Benim minik prensesime bir kız kardeş gelmişti. Masallardaki Peri kızları gibi hissediyordum. Sütüm henüz yeni gelmişti ki gurbetteki kardeşimin psikolojik sorunları yüzünden ailem birden memlekete döndüler .
Evet Peri kızlığı bitmiş Külkedisi halime dönmüştüm . Ve bu psikoloji ile ne yaptığımı bilmiyor ve sürekli ağlıyordum. Ancak ayağa kalkmam lazım ve güçlü olmam lazımdı.
Evet aslına bakarsanız ben şanslı bir insandım çevrem arkadaşlarım ve eşim ellerimi hiç bırakmadılar. Ancak her lohusa anneler benim kadar şanslı olmuyor. Sizlerden ricam çevrenizde olan yeni doğum yapan kişiler var ise gereken ilgiyi eksik etmeyin. Nedeni ise inişleri çıkışları farklı oluyor duygusal oluyorlar ilgi ve şefkate ihtiyaçları var.
S.N
Doğumdan sonra her kadında, fiziksel, duygusal ve davranışsal değişimleri hepimiz biliriz. Bu yaşanan duygu karmaşasına tıp dilinde  Postpartum depresyon (PPD) denilmektedir. Eğer sizde yeni doğum yapmış ailenizde, arkadaşlarınızın arasında biri varsa. Bu belirtiler varsa, uyku eksikliği, iştahsızlık, yorgunluk sürekli değişen ruh hali. Eğer bunlara takiben  depresif ruh hali, kendini değersiz hissetme, intihara yatkınlık belirtileri var ise. Ki bu belirtileri doğum yapan kadınlarda 10 kişide birinde görülmektedir. Eğer önlem alınmazsa uzun sürecek bir rahatsızlığın pençesine düşecektir. Bu yüzden bu belirtileri gösteren yakınınızı mutlaka uzmana götürmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder