15 Kasım 2016 Salı

Ev Yapımı Organik Sabun Tarifi

Bu aralar doğal olan her şeye meylim artmış durumda. Ve sürekli araştırıyorum öğrendikçe bilinçli oluyorum buraya kadar her şey iyi güzelde. Takıntı haline gelmek üzere, artık yoğurdu asla dışarıdan almıyorum, peyniri evde yapıyorum. Dışarıdan aldığım peynirlere tuhaf tuhaf bakıyorum, sanırım bilinçli olmak böyle bir şey..Yiyecek ve içecek konusunda paranoya yaşıyorum bildiğiniz, eskiden öylemiydi ne bulursam şapur şupur götürürdüm. Cahilliğin gözünü seveyim :) Şaka bir yana evet elimizden geldiğince doğala yönelmek en doğrusu. Bunu ben söylemiyorum artık konunun uzmanları da her fırsatta altını çizerek bizlere söylüyorlar.
Evimizde doğal şartlarda yapılacak her şeyi yapmak mümkün bütün ürünleri gönlümüzün rahatlığıyla kullanabiliriz.
Evde doğal olarak organik sabunu nasıl yaparız? Verdiğimiz tarifin malzemelerini yarıya indirerek yapabilirsiniz. 

Katı Sabun Yapımı

 Zeytinyağı (6 kilo)
6 litre su
limon (isteğe göre)
Bir kg kostik
Karıştırıcı ve derin bir kap (metal olmayacak)
Kabınıza kostik atılır. İçine 6 litre su dökülür ve iyice karıştırılır tahta bir kaşıkla. Ardından zeytinyağının üzerine damla damla eklenir yavaş yavaş ve karıştırın ardından soğuması için beklenir. Soğuduktan sonra karışım şekil alınacak kaplara dökülür. Doğal yollarla soğumasını sağlayın. Bir ile iki ay bekletilir.
İsteğe göre hazırlanan sabuna kolonya ilave edilir. Sabunda ki köpüğün alınması kolonya sayesinde yıkadıktan sonra sabun artıklarının kalmasını engeller.

Sıvı Sabun Yapımı

Bir kilo kaynar suyun içine 200 gram sabun atalım (hazırladığınız katı sabunu kullanınız) Bir gün bekleyelim ve ardından blendera atalım ve içine bir su bardağı su iki tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyelim. Ve biraz limon suyu ve bir tatlı kaşığı menekşe yağı ilave edelim. Ve parçalayalım.
Sağlıkla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder