18 Kasım 2016 Cuma

Saçlarımı Sarıya Boyamak İstiyorum

İşte bu istemekle olmuyor, belime yakın saçlarımı bu yüzden kaybettim. Yıllarca saçımı akuji kahveye boyayan bir insan olarak. O tonu bulamadım, kahve rengi alayım dedim. Dananın kuyruğu koptu, ben kahve bir saç rengi beklerken siyah bir renkle karşılaştım. Tenim kumral, ama uzun bir rahatsızlık yaşadığım için beyaza yakın o dönemler. Gözlerim mavi, burnum biraz büyük :) Görüntü evlere şenlik nereden bakarsan çirkin bir kadın. Aynada kendimi görmekten rahatsız olmaya başladım, saç rengimi değiştirmek istiyorum, saç rengimi değiştirmek istiyorum diye sinyaller göndermeye başladı beynim. Çevremden gelen tepkilerde bu kararı vermeme neden oldu. Gören kişilerin " ayy ne yaptın saçlarına" sözleri "tabi canım ben manyağım kendimi çirkinleştirme gibi eylemler yaparım sık sık"  Hay dinlemez olaydım, sonuç saçlarım yandı.. Efendim siyah saç hemen açılmıyormuş yıllar önce anlamış oldum. Bu arada kuaförünüzü de iyi seçmelisiniz. Beni yaşayacağım sıkıntıların neler olduğu konusunda uyarmalıydı. Meslek sahibi olmak sadece para kazanmak değildir.  Eğer sizde saç renginizi açmak istiyorsanız ben yandım siz yanmayın. Yazının devamını okuyun.

Saçlarınızı sarı yapmak istiyorsanız alt tonunun rengi yapılan işlemlerde çok katkısı vardır. Bunu çok basit bir şekilde ifade etmek gerekirse. Bebek kumralı bir saçı hayal edelim 15 yaşındaki bir genç bir kızın güneşten açılmaya müsait. Bebek kumralı bir saç tonunu açmak dünyanın en kolay işlemidir. Bunu yapmak için çok düşük volümlü acısı tozlar kullanıldığında saç zaten kendiliğinden açılacaktır. Bu atıan paketin sıklığına ve fazlalığına göre miktarı da çok doğal bir şekilde saçın üzerine yerleşecektir. Bu en kolay sarıya örnektir. Ama siyaha boyanmış bir sacı sarıya cevirmek şu anda dünyada ki en zor kimyasal işlemlerinden bir tanesidir. Bunu tek seferde yapmaya kalktığınız zaman yapılan işlem saçı yoracak bir işlemdir saçı yıpratır. Bu yüzden üst üste siyaha boyanmış bir sacı açmak çok zordur. Eğer saçlarınızı üst üste siyaha boyattı iseniz sacı saça dönüşünüzü 3 aylık bir zaman dilimine yaymanız gerekmektedir. Aksi takdirde saçlarınıza veda etmelisiniz. Ayda bir kez kahveler oturturmalı  ve kumrallara yaklaşılmalı. Daha sonra ki zaman içerisinde. Röfle ve balyaj ile saç renklendirilerek yumuşak bir geçişle sarıya geçiş yapılması gerekmektedir.
Sarı saç doğal olarak acık tenli kişilere daha uygun olur. Çünkü çok koyu tenli esmer insanlarda sapsarı bir saç tonu doğal olmayacağı için tercih edilmemelidir. Ama saçlarınızın sarı olması cildinize doğru orantılı olarak kumral bir cilde de sarıyı tavsiye edebiliriz. Hafif bronzlaşmış bir cilde de kesinlikle çok hoş görüneceği için sarı sacı tavsiye ederiz. Çok soluk renkte olan insanlar platin sarıyı tercih etmelidirler. Yine çok koyu ten rengine sahip kişilerin asla platin sarı saçı tercih etmemelidir. Çünkü saç rengi yüzünüzde ki renkle birleştiğinde ortaya uygun bir kombinasyon çıkmalıdır. En önemli nuas sarı saç+ makyaj hafif bir renklendirilme şart olarak görülmektedir. Ve cildin daha parlak daha renkli pembeye yakın bir renklendirilmesi bronz rengi göz farlarını kullanılması. Yine dudaklarda biraz daha canlı kırmızıları tercih edilmesi sarının daha kullanışlı daha güzel görülmesine yardımcı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder