28 Kasım 2016 Pazartesi

Mutluğun Değerini, Kaybedince Anlamayın..




Hayat bana, eğer bokun içinde yaşıyor ve mutluysan sesini çıkarmamayı öğretti. O ne diyor bu ne diyorun canı cehenneme. Gözlem yapmayı çok severim yıllar önce bir komşum vardı Hatice teyze ara sıra bana gelirdi her geldiğinde Ahmet amcan şöyle Ahmet amcan böyle diye anlatırdı. Sürekli şikayet edersi, ben fazla karışmak istemezdim nede olsa kocası. Hiç unutmam bir akşam eşinle bize oturmaya geldiler Hatice teyze başladı şikayete. Ahmet amcan şöyle, böyle artık sabrım kalmadı Boşanacağım. Eşim alttan alıyor "olur böyle şeyler eşler arasında" diyor konuyu tatlıya bağlamaya çalışıyor. Sık sık etme Hatice teyze, bunca yıldan sonra, böyle küçük meseleler yüzünden değer mi? Kalp kırmaya, bunca yıl sabrettiniz bundan sonrada sabredin gidin işte. Ahmet amca sessiz bir insan, Hatice teyze konuştukça ara sıra titrek bir sesle sen kendini bilmiyorsun sende çok cekilecek bir insan değilsin der çoğu zaman da susardı.

Biz bu şekilde arayı düzeltir evlerine gönderirdik, bir gün işten geldim kapısının önü ayakkabı dolu olduğunu gördüm. Normal zamanda pek fazla ayakkabı olmaz merak ettim. Eşim önce geldiği için Ahmet amcanın öldüğünü söyledi. Hatice teyzeye baş sağlığına gittik, sonra iş güç derken uzun bir süre Hatice teyzeyi görmedim. bir gün kapıda gördüm o Hatice teyze gitmiş yerine suskun, gözlerinin feri kaçmış bir kadın gelmiş. Nasılsın diye sordum ahh kızım Ahmet amcan öldüğünden beri yaşam hiç çekilmiyor. Ne oğlumun evine sığabildim nede kızımın evine. Ne geline yaranabildim nede damada. Yapayanlız kaldım dünyada keşke Ahmet amcan yaşasaydı da bana bir faydası olmayaydı. Evin bir köşesinde otursaydı nefesi yeterdi bana. Ben sustum hiç bir şey diyemedim.... Hatice teyze yaşadığı sürece şunu anlayamamış hayatta, insan en çok eşinin yanında rahat eder. Eğer ciddi ahlaki sorunu olmadığı sürece, sırf maddi kararlarda anlaşamamak yüzünden eşinizi kırmayın. Kimse kimsenin aynısı olamaz, bazen dilinizi ısırın susun, her şeyin her zaman iyisi olmaz. Olduğunla mutlu olmayı öğrenmeye çalışın, kalp kırmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder