19 Kasım 2016 Cumartesi

Muzlu Ballı Kadayıf Tarifi

Bereketli Kadayıf, kadayıfla bir çok tatlı çeşidi yapabilirsiniz. Kadayıfla yaptığım şerbetli veya sütlü tatlıları biz ailece severek tüketiyoruz. Eğer elimin altında kadayıf varsa her mutfağa girdiğimde " beni yap, beni yap" sesleri duyarım. o gün müsait değilsem ertesi gün kadayıfı sütlü veya şerbetli tatlıya dönüştürürken bulurum kendimi. Demek ki kadayıfa bir zaafım var, yine elimin altında kadayıf var baktım evde muzda var. E dedim ki kendime "ne duruyorsun Muzlu Ballı Kadayıf yapsana" Bu gün Muzlu Ballı Kadayıf ile sizlerleyiz. Çok pratik bir tatlı olduğu için çat kapı gelen misafirlerinize rahatlıkla yapabilirsiniz. Ben pazar günleri yapmayı tercih ediyorum. Maaile evde olduğumuz için vaktimi sevdiklerimle geçirmek istediğim için pratik bir tatlı olmasından dolayı tercih ediyorum. Kolay gelsin...Öptüm

Muzlu Ballı Kadayıfın Malzeme Listesi

Muz
Tel kadayıf
Tereyağı (tuzsuz)
Bal
Üzerini süslemek için :
Ceviz, fındık, fıstık

Muzlu Ballı Kadayıf Tarifi

Önce muzları ortadan uzunlamasına keselim, dört parça olacak. Daha sonra fazla bekletmeden kadayıfa saralım. Bir kızartma tavasına sıvıyağı koyalım ısındıktan sonra muzlu kadayıfları kızgın yağa atalım. Önlü arkalı pembe renk alana kadar kızartalım. Ilındıktan sonra üzerine bal gezdirelim, tercihinize bağlı olarak fıstık, fındık veya cevizle süsleyerek servis edelim. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder