21 Kasım 2016 Pazartesi

Tek "MAĞDUR" Çocuk Gelin...

Son günlerde en çok konuşulan yasa için biz de bir şeyler yazalım dedik. Mağdurlardan bahsediliyor "MAĞDUR" olan tek kişi burada kız çocuğudur. Bazı yörelere  göre  evlilik yaşına gelmiş kız çocukları bu onlara göre. Zira 12 ile 18 yaş arasında ki kız çocuğu henüz evlilik yaşına gelmemiştir. Bunu altını çizerek belirtelim, Adamın biri çocuğa göz diker ve bir şekilde istediğini yapar. Ya gücünü  (parası çevresel statü) kullanarak istetir, bu şekilde ulaşır emeline. Ya da kaçırarak kavuşur emeline.

Kendi isteği ile kaçtık denilen şey, ben kandırdım kaçırdım dır. Başka bir izahı yok. 12 yaşında ki kız çocuğu henüz daha kendi vücudunda ki değişimlerden sersemlemiş durumdadır. Birazda kafası karışıktır, ilk adet dönemini yeni yaşamıştır, kendinle baş etmesi biraz zordur o dönemler. Vücudunda ki değişimler ve hormonal değişimler yeteri kadar onu yormaktadır. Ne evliliğe hazırdır nede evliliğin getirdiği sorumluluklara. Bunları kalın kafalara söyleye söyleye sokacağız inşallah. Çocuk gelinlerin kendi ağızlarından yaşadıkları dramı vereceğiz yazımızın devamında.. İçler acısı inanın ben burada yazarken göz yaşlarımı zor tuttum.

Çocuk gelinlerin acı ve bilinmeyen yaşamları

 " Gece olduğunda çok korkuyorum " . Fırına gidiyordum ve bütün çocuklar benim peşimden geldiler . " Gaziantep'e geldiğimde henüz 10 yaşındaydım fırına ekmek almaya gidiyordum ve bütün çocuklar beni kovaladı. Küçük gelin küçük gelin diyerek arkamdan bağırıyorlardı. Elimde her gün çamaşır yıkattırıyordu, kaynanam her fırsatta beni dövüyordu. Bir gün ekmek yaparken kaynım beni bıçakladı ve üzerime kapıyı kitleyip gitti. Kayınbabam yetişti ve beni ata bindirerek hastaneye yetiştirdi. Hastanede sorduklarında " nasıl oldu bu olay " bende kış kabağı kesiyordum bıçak karnıma saplandı dedim. Oradan mahkemeye gönderdiler bizi . Hakim ve savcı evliliğini isteyerek mi yoksa zoraki mi oldu diye . İki kolumdan mühürlediler ve Diyarbakır heyetine götürdüler yaşımı büyütmek için bu şekilde yol almasak kocam hapis yatacaktı. Ardından eve geldik henüz yaram iyileşmeden iş yaptırdılar .
( Z E Mersin )

Hiç tanımadığım birisi ile 12 yaşında evlendirildim. " Babam 12 yaşında hiç tanımadığım birisi ile beni evlendirdi. Eşim 20 yaşındaydı . Bilmem tanımam hiç görmedim . Beni alıp götürdüler ve bu senin kocan dediler. Hiç görememiştim tanımam etmem. 20 yıl evli kaldım olmaz olaydı kaderim acılar üzerineydi .
D.S

Nevşehir Bir sabah uyandığımda babam kalk çabuk kocana gidiyorsun dedi bana .. Biz ne desek boş biz dilsiziz babamız ne dese o olur. Sabah uyandım kalk dedi nereye ? Dedim kocana götürüyorum seni dedi. Affınıza sığınıyorum cinsel ilişki nedir onu bile bilemiyordum.
A.F

Van Yaşıtlarım okuldayken beni gelin verdiler. Daha 13 yaşındaydım Yaşıtlarım okula gidiyordu ben de 30 yaşındaki bir adama verildim. Vardığım insanı babam yerine koydum. Korkudan yanına yaklaşamıyordum. Akşam olduğunda korkuyordum. Odaya girmekten çekiniyordum. Sürekli babam gibi geliyordu . O kadar psikolojik sorunlarım vardı ki hala üstümden atamadım.
B Van .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder