14 Kasım 2016 Pazartesi

Karnabaharın Faydaları


Karnıbaharı pek sevmez mutfağıma mevsiminde 1-2 kez girerdi. Rahmetli annemin dediği gibi doğru dürüst beslemezsen ilaçlara muhtaç kalacaksın derdi. Bu kıllığım sayesinde o kadar çok hasta olmaya başladım ki. Annemin dediği gibi her öğüne yemek yer gibi ilaçlar almaya başladım. Kendimi sorgulamaya başladım, ve sağlıklı beslenmeye karar verdim. Çünkü Allah'ın bizlere nimet olarak verdiği her sebze, meyve tabiri caizse bir mucize niteliğinde olduğunu keşfettim.. O yüzden artık yemediğim ne bir meyve ne de sebze kalmadı (bamya dışında) :) Bamya konusu ayrı bir konu tamamen psikolojik diyebilirim. Yeri geldiği zaman o konudan da bahsedeceğim sizlere. Sonuç olarak her şeyi yemeğe başladım ilaçlar azaldı, hedefim hiç ilaç kullanmamak.. 

Karnıbaharın faydalarına kısaca değinmek isterim, yiyip yememek size kalmış.  

İçindeki içermiş olduğu güçlü vitaminler ve minareler ve sülforafan madde sayesinde çok güçlü anti kanserojen olduğu belirtilmiştir. 
Folik asit  bakımından zengin olması sebebiyle gebelik öncesinde ve gebelik boyunca destek verir. 
Bağışıklık sisteminin desteklenmesinde ve hafıza güçlenmesinde 
Kalp ❤️ sağlığının desteğinde 
Kolesterol seviyesinin denge sağlamasında 
Dişlerin ve kemiklerin sağlığında 
Kilo alımının kontrolünde 
Saçlar ve cildin sağlığında etkilidir
Bolca C ve K .vitamini içerir.
Ayrıca float, pridoksin, niasin, sodyum, bakır, potasyum, kalsiyum, bakır, riboflin içermektedir. Yemeğe başlamakta da çok haklıyım değil mi..
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder