5 Ağustos 2016 Cuma

Közde kırmızı biber turşusu..

İnanın her sene yapar ve büyük bir iştahla tüketiriz ailece ikramda bulunduğum misafirlerim de mutlaka tarifini sorar bana marketten hazır almaktansa kendi emeğimle kendi yaptığım daha haz veriyor bana takıntı bayan takipçilere mutlaka denemelisiniz tavsiye ediyorum .

Közde kırmızı biber turşusu..


Gerekli malzeme listesi ...


Bir kg etli kırmızı biber ( ben beş kg hazırlıyorum siz isteğe göre kg ayarlanabilirsiniz)
İki su bardağı sıvı yağ ( zeytinyağ da olabilir)
İki su bardağı sirke
Bir baş sarımsak
Tuz çok az şeker
Maydanoz bir bağ
Közde kırmızı biber turşusu..

Turşunun yapım aşaması ....


Kırmızı biberleri közleyelim ben kömürde közlüyorum daha lezzetli oluyor ama imkan yoksa fırında közleyebilirsiniz közlediğimiz biberleri sıcakken kabuklarını soyalım soğuyunca zor olacaktır soymak ardından bir tahta yardımı ile isteğe göre doğrayalım.  Ben küçük kare kare doğruyorum uzun uzun doğrayabilir tüm olabilir başı alınıp tamamen size kalmış . Ve derin bir kaba alalım içerisine küçük küçük doğranan maydanozu ezilmiş sarımsağı tuzu şekeri sıvı yağı sirkeyi ekleyip iyice harmanlayalım arada bir bir kaşık ile tuzuna ve sirkesine bakalım ek ilave yapabilirsiniz . Ve bir cam kavanoza hazırlanan turşuyu koyalım ağzını sıkıca kapatıp bir gün bekletelim ertesi gün turşu hazır kahvaltılarda bile çok güzel oluyor eğer mevsim yaz ise turşumuzu buzdolabında muhafıza edelim kış ise dışarıda istediğiniz kadar durabilir .
Afiyet olsun ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder